Tavoitat tapahtuman potentiaaliset asiakkaat ja fanit hyödyntämällä big datamme ja huipputeknologiamme voimaa. Loppuunmyyty tapahtuma on myös meidän tavoitteemme, joten älykkään markkinoinnin jatkuva kehittäminen on tekemisemme keskiössä.

Me Ticketmasterilla lähetämme satoja tuhansia suoramarkkinoinnin sähköposteja viikottain. Viikottaisen PI-tekoälyä hyödyntävän kanta-asiakaskirjeemme vastaanottajina on noin 560 000 suomalaista. Jokaisen vastaanottajan kanta-asiakaskirje on uniikki ja erilainen – se muodostuu käyttäjän Ticketmasterin verkkokauppakäyttäytymisen perusteella. Ticketmasterin Predictive Intelligence (PI) -tekoäly nostaa kirjeeseen tapahtumat, jotka sopivat käyttäjän dataprofiiliin markkinoiden tapahtumia potentiaalisimmalle ostajalle.

PI-tekoälymme yhdistää kuluttajilta keräämämme datan ja oivallukset oikealle profiilille kohdentaen juuri tuolle kuluttajalle sopivaa tapahtumamarkkinointia. Jokainen vastaanottaja saa siis ainutlaatuista sisältöä, joka perustuu selailuun ja hakukäyttäytymiseen osoitteessa ticketmaster.fi, käyttäjälle rekisteröityihin offline-ostoksiin, verkko-ostoksiin, maantieteeseen ja demografisiin tietoihin.

Koko verkkokauppamme valikoima on PI-tekoälyn saatavilla, ja tapahtumaasi markkinoidaan juuri oikealle yleisölle. Kaikilla verkkokauppamme tapahtumilla on mahdollisuus nousta viikottaiseen kirjeeseen vastaanottajalle sopivan kohdennuksen mukaisesti ilman lisämaksua tai erillistä sopimusta. Ticketmasterin tapahtumajärjestejien asiakaspalvelu tarvitsee teiltä tapahtuman kuvan, jonka jälkeen markkinointi ja luomamme automaatio hoitaa loput!

Ticketmasterin automatisoitu markkinoinnin uutiskirje
Ticketmasterin automatisoitu uutiskirje

Automatisoitu kanta-asiakaskirje sisältää

  • suositusosiot juuri myyntiin tulleista tapahtumista, lähestyvistä tapahtumista sekä tapahtumasivuista, joilla käyttäjä on verkkokaupassa käynyt
  • tapahtuman dynaamisia sijoitteluja osioissa perustuen käyttäjän verkkokauppakäyttäytymiseen
  • dynaamista “On Open” -sijoittelua, jolloin kirjeen nostot reagoivat vastaanottajan kirjeen avaamishetkeen nostaen esiin vain tapahtumia, joihin on sillä hetkellä lippuja ostettavissa

Näin se toimii

  • Asiakas rekisteröityy sähköpostillansa käyttäjäksi ticketmaster.fi -sivustolle
  • Asiakkaan osto-, selailu- ja hakukäyttäytyminen rekisteröidään ja data on hyödynnettävissä markkinoinnissa
  • PI-tekoäly tarkastelee saatavilla olevia tapahtumia ja lippuja ja yhdistää ne käyttäjän dataprofiiliin
  • Käyttäjälle personoidut suositukset lähetetään viikottain sähköpostitse automatisoidussa kanta-asiakaskirjeessämme

Lue lisää

Tässä esittelimme markkinoinnin automaatiota viikottaisen kanta-asiakaskirjeen osalta. Varmistamme fanit tavoittavan ja konvertoivan suoramarkkinoinnin kanta-asiakaskirjeen ohella koko tapahtuman myyntisyklin kattavalla markkinoinnin automaatiolla.