Parempi SEO - 4 sisältövinkkiä

Ticketmasterin verkkokaupassa myynnissä olevan tapahtuman tekstisisällöllä on valtava merkitys hakukonelöydettävyydelle. Työskentelemme jatkuvasti verkkokaupan SEOn eteen mahdollistaen tapahtumien löydettävyyden. Tapahtumajärjestäjä voi vaikuttaa oman tapahtumansa löydettävyyteen tuottamalla artisti ID- ja myyntisivulle hakukoneoptimoidut tekstit.

SEO-artikkelisarjan toisessa osassa opit parantamaan sisältösi hakukonelöydettävyyttä oikeilla hakusanoilla, tekemällä kilpailija-analyysit ja varmistamalla tekniset ominaisuudet. Lue alta neljä vinkkiämme!

1. Määrittele hakusana

Valitse ensin hakusanaksi sana, joka parhaiten kuvaa tapahtumaasi. Tarkoituksena on sijoittua mahdollisimman korkealle valitsemallasi hakusanalla Googlen hakutuloksissa. Lipunmyyntisivulla kannattaa optimoida tekstisisältö esimerkiksi ”tapahtuman nimi + liput” -sanojen ympärille.

Etsiessäsi sopivaa ja relevanttia hakusanaa sisällöllesi, voit käyttää apuna esimerkiksi Semrush– tai Google Keyword Planner -työkaluja. Voit hakea erilaisia hakusanoja, tutkia niihin liittyviä hakuja, nähdä kuukausittaisten hakujen määriä ja arvioida kilpailutilannetta sanan ympärillä.

2. Tee kilpailija-analyysi

Valitse kolmesta viiteen kilpailijaa ja analysoi niiden sijoittumista hakukoneissa. Identifioi kilpailijoiden vahvuudet ja heikkoudet. Analysoimalla kilpailijoiden ominaisuuksia, strategiaa ja hakusanoja, voit hyödyntää sisältöjen rakoja ja löytää oman sisältöstrategiasi punaisen langan.

3. Varmista perustavanlaatuiset SEO-elementit

Varmista, että sivullasi on kaikki perustavanlaatuiset SEO-elementit paikallaan. Näitä ovat esimerkiksi title tag, selkeä URL, header tagit ja sisäiset linkitykset. Jokainen elementti parantaa sivuston indeksoitavuutta eli sitä, että hakukoneen indeksointirobotit osaavat lukea ja ymmärtää sivusi rakenteen ja sisällön. Voit lukea lisää teknisistä SEO-elementeistä täältä.

  • Title tag: Klikattava otsikko, joka näkyy hakutulossivulla. Hakutuloksissa näkyy 50-60 merkkiä – älä siis tee liian pitkää otsikkoa.
SEO - esimerkki Googlen hakutuloksesta
  • URL: Sisältää määritellyt hakusanat, jotka kuvaavat sivun sisältöä.
  • Header-tagit: H1-H6 ovat otsikoille omistettuja html-tageja. Ne kertovat hakukoneelle sivun sisällöstä ja hierarkiasta. Käytä vain yhtä ylimmän tason H1-otsikkoa sivun tai artikkelin otsikkona ja käytä muita alaotsikkoja alenevassa järjestyksessä – H2, H3, H4 ja niin edelleen. Sisällytä otsikoihin hakusanasi.
  • Linkit: Sisäiset linkitykset rohkaisevat käyttäjiä jatkamaan vierailua sivustollasi. Se myös helpottaa hakukoneita ymmärtämään sivustoasi.
Perustavanlaatuiset SEO-elementit

4. Tuota, julkaise ja kehitä

Muista, että sisältö ei ole valmis kun se on julkaistu. Paras sisältö on mahdollisimman pitkäikäistä, ja sitä voi optimoida ajan mittaan. Tarkkaile sisältösi suoriutumista ja sijoittumista hakutuloksissa ja paranna optimointia. Kerrytä liikennettä ja sitoutumista jakamalla sisältöäsi sosiaalisessa mediassa.


Haluatko keskustella hakukonelöydettävyydestä? Tavoitat markkinointitiimimme täältä.

Haluatko myydä lippuja kanssamme? Ota yhteyttä.


Lipunmyynnin ratkaisut
Parempia tuloksia
Opas
Markkinointi & mittaus
Tiimimme
Ota yhteyttä
Andy White, Freelance WordPress Developer London