Aloitamme pian verkkokauppamme ja lipunmyyntijärjestelmämme Käyttäjätili -osion päivitystyön. Uusi tapa kirjautua sisään ja ostaa lippuja on turvallisempi ja mahdollistaa lippujen oston useilla eri Ticketmaster-markkinoilla.
Yksi globaali käyttäjätili
Tähän asti ostaakseen lippuja eri markkinoilla, fanilla on tullut olla käyttäjätunnus jokaisen Ticketmaster-maan omaan verkkokauppaan. Esimerkiksi käyttäjätunnus osoitteessa www.ticketmaster.fi on mahdollistanut lippujen ostamisen vain osoitteessa www.ticketmaster.fi.
Päivitystyön jälkeen fanit voivat käyttää samoja kirjautumistietoja ostaakseen lippuja Suomessa, Norjassa, Ruotsissa, Tanskassa, Saksassa, UK:ssa, Irlannissa, Belgiassa, Tšekissä, Alankomaissa, Itävallassa, Puolassa, Espanjassa, Sveitsissä, Uudessa-Seelannissa, Australiassa, Etelä-Afrikassa, Meksikossa, Kanadassa ja Yhdysvalloissa.
Päivitys Käyttäjätiliin tarkoittaa tapahtumajärjestäjäasiakkaillemme sitä, että järjestäjät eivät voi enää muokata lipun vastaanottajan sähköpostiosoitetta P200:ssa tai TM1 Salesissa (eli Flexissä). Kuluttaja tai lipun vastaanottaja voi itse muokata sähköpostiosoitettaan omalla Käyttäjätilillään tai ottaa yhteyttä kuluttajien asiakaspalveluumme, joka voi tehdä muutoksen.
Päivitystyön aloittamisen jälkeen faneja, jotka kirjautuvat sisään tai luovat uuden tilin, pyydetään palauttamaan salasanansa ja lisäämään vahvistettu matkapuhelinnumero.
Usein kysyttyjä kysymyksiä
Miksi teemme muutoksia Käyttäjätiliin?
Esittelemme uuden tavan kirjautua sisään ja hallinnoida Käyttäjätiliä helpottaaksemme lippujen ostamista yli maarajojen sekä kehittääksemme tilien turvallisuutta ja lipunostokokemusta entisestään.
Miten fanien kirjautuminen Käyttäjätilille muuttuu?
Otamme käyttöön uuden kirjautumistavan. Nyt fanit voivat kirjautua sisään Käyttäjätili-osioon Ticketmasterin eri maiden verkkosivustoilla samoilla kirjautumistiedoilla. Heidän on syötettävä tililleen yksi salasana ja vahvistettava tili puhelimella. Samaa puhelinnumeroa voidaan käyttää myös muiden tilien vahvistamiseen.
Mitä tapahtuu, kun fani seuraavan kerran kirjautuu sisään?
Jos faneilla on jo useita tilejä eri Ticketmaster-markkinoilla samalla sähköpostiosoitteella, yhdistämme nämä tilit. Kun he kirjautuvat sisään seuraavan kerran, pyydämme heitä antamaan yhden salasanan näitä yhdistettyjä tilejä varten.
Jos fanilla on vain yksi tili ja hän vierailee uudella Ticketmasterin verkkosivustolla (esim. .fi-tili vierailee .co.uk-sivustolla), pyydämme suostumusta tilin luomiseen ja yhdistämme sen automaattisesti hänen nykyiseen tiliinsä.
Pyydämme myös kaikkia olemassaolevia käyttäjiä tunnistautumaan puhelinnumerollaan seuraavan kerran kun he kirjautuvat sisään.
Mitä tapahtuu fanien markkinointisuostumuksille?
Fanilla on mahdollisuus rekisteröityä markkinointiviestien vastaanottajaksi ja profiloitavaksi tai poistua rekisteristä kunkin maan/tilin osalta erikseen.
Miten fanit voivat hallita maksu- ja laskutustietojaan?
Maksutietoja ja toimitusosoitetta käsitellään markkinakohtaisesti erikseen, eikä niitä yhdistetä globaalisti.
Mitä tapahtuu fanin profiilin tiedoille?
Jos fanilla on jo useita tilejä eri Ticketmasterin markkinoilla, yhdistämme nämä tilit ja luomme yhden profiilin yhdistämällä olemassa olevat tiedot.
Tietoihin sisältyvät mm: Sähköposti, etunimi, sukunimi, maa, postinumero, puhelin ja tarvittaessa kieli.
Jos fanilla on vain yksi tili, mutta hän vierailee uudella Ticketmaster-sivustolla, tili kopioidaan uusilla markkinoilla. Olemassa olevia profiilitietoja jaetaan ja käytetään markkinointiin, jos fani antaa siihen suostumuksensa.
Voiko fani käyttää yhtä salasanaa ostaakseen lippuja eri maista?
Kyllä. Uusi kirjautumistapa tarkoittaa, että fani voi nyt käyttää yhtä salasanaa kirjautuakseen sisään muilla Ticketmasterin verkkosivustoilla eri markkinoilla.
Täytyykö fanin lisätä puhelinnumero?
Kyllä, jokaista Ticketmasteriin rekisteröityvää lipunostajaa pyydetään antamaan puhelinnumero henkilöllisyytensä todentamiseksi. Lisäksi nykyisiä käyttäjiä pyydetään lisäämään puhelinnumero, kun he kirjautuvat sisään seuraavan kerran.
Fania pyydetään antamaan voimassa oleva lankapuhelin- tai matkapuhelinnumero, minkä jälkeen hän saa kertakäyttökoodin ääniviestillä tai tekstiviestillä. Kun hän syöttää koodin vahvistaakseen omistusoikeuden, puhelin liitetään hänen tiliinsä, ja sitä voidaan käyttää tilin palauttamiseen tai henkilöllisyyden tarkistamiseen, kun tiliin tehdään muutoksia (kaksitekijäinen todennus).
Mitä jos fanilla on useita eri tilejä eri sähköpostiosoitteilla?
Uusi kirjautumismenetelmä on mahdollinen vain, jos fani käyttää samaa sähköpostiosoitetta tilillään eri markkinoilla. Jos fanilla on useampi kuin yksi tili, mutta hän käyttää eri sähköpostiosoitteita, emme yhdistä näitä tilejä, vaan niitä käsitellään täysin erillisinä tileinä.
Mitä jos fani ei halua, että eri maiden Käyttäjätilejä yhdistetään?
Jos fani ei halua, että olemassa olevaa tiliä käytetään toiseen Ticketmasterin markkinapaikkaan, hän voi halutessaan peruuttaa tämän. Jos fani haluaa edelleen käyttää Ticketmasterin verkkosivustoja ja sovelluksia, hän voi rekisteröidä tilin eri sähköpostiosoitteella.
Kysyttävää? Voit olla yhteydessä Ticketmasterin yhteyshenkilöösi tai ottaa yhteyttä lomakkeen kautta.