Mikä on Google Ads?

Google Ads on Googlen hakukoneen maksetun mainonnan alusta. Maksetut hakukonemainokset esiintyvät orgaanisten hakutulosten rinnalla Googlen hakukoneessa.

Maksettu hakumainonta on tärkeässä roolissa markkinointistrategiassamme. Verkkokauppaamme ticketmaster.fi tulevasta liikenteestä kolmasosa tulee orgaanisen haun kautta, ja haluamme lisätä hakukoneen kautta tulevaa liikennettä. Maksettu hakumainonta tulee lisäämään tapahtumalippujen löydettävyyttä siellä, missä lipunostajat jo niitä etsivät.  

Tapahtumalippujen ollessa myynnissä Ticketmaster Suomen verkkokaupassa, tapahtuma on automaattisesti mukana hakukonemainonnan kampanjassa. Syötepohjaiseen mainoskampanjaamme on ostettu hakusanayhdistelmiä, jotka triggeröityessään näyttävät hakukoneen käyttäjälle mainoksen. Triggeröitymisellä tarkoitetaan ostetun hakusanan tai sen muunnelman esiintymistä käyttäjän kirjoittamassa hakulausekkeessa.

Sanayhdistelmät sisältävät artistin tai tapahtuman sekä lipunostoon liittyvää sanastoa. Esimerkiksi käyttäjän hakiessa ”astrid wild liput” tai ”astrid wild konsertti”, nousee hakukonemainos hakutuloksiin.

Kampanjat optimoidaan aina lipunostoon, ja kehitystyö mainonnan tehokkuuden parissa on jatkuvaa.

Miksi Google Ads?

  1. Google on Suomessa suosituin hakukone. Analytiikkamme kertoo, että kolmasosa ticketmaster.fi -sivun liikenteestä tulee Googlen hakukoneesta. Hakukonemainonta on vahva tuki orgaaniselle hakukonelöydettävyydelle.
  2. Mainos näkyy vain, kun kampanjaan liitettyjä hakusanoja etsitään Googlen hakukoneessa. Kohderyhmä on siis eläväinen, mutta aina oikea mainoksen näkyessä vain, kun sitä etsitään.
  3. Mainos maksaa vain, kun sitä klikataan.
  4. Mainostajalla on tarkka kontrolli budjetista. Budjettirajoitteet ja kampanjan tavoitteet ovat hallinnassa.

SEO, SEM, SEA, PPC, CPC – mitä ne tarkoittavat?

Kaikki nämä lyhenteet liittyvät hakukonemarkkinointiin.

SEO tulee sanoista Search Engine Optimization. Sillä tarkoitetaan sivuston sisällön optimointia hakukoneystävälliseksi niin, että hakukoneiden indeksointirobotit voivat lukea sivustoa oikein, löytää sieltä tärkeän sisällön ja nostaa relevantin sisällön hakutuloksiin.

SEM tulee sanoista Search Engine Marketing. Löyhästi voi ajatella, että myös SEO sisältyy SEM:iin, onhan sisällön optimointi löydettäväksi myös markkinointia. Usein näistä puhutaan silti erikseen, SEM:n tarkoittaen maksettua hakukonemainontaa. Hieman harvemmin käytetään myös termiä SEA (Search Engine Advertising) – sillä tarkoitetaan puhtaasti maksettua hakukonemainontaa.

PPC tarkoittaa hakukonemainonassa mallia, jossa kustannukset muodostuvat klikkauksesta (Pay-Per-Click). CPC (Cost-Per-Click) on usein PPC-mainonnan mittari, jonka avulla asetetaan tavoitteet mainonnan tehokkuudelle ja mitataan onnistumista.

Myy enemmän lippuja Ticketmasterin kanssa!

Haluamme, että ticketmaster.fi on paras paikka myydä lippuja. Hakukonemainonta Googlessa, uniikki ja valtava datamme ja strateginen markkinointisuunnittelumme auttaa tapahtumajärjestäjiä myymään lippuja ja tavoittamaan kaikki potentiaaliset lipunostajat.

Kehitämme huhtikuussa alkavia Google Ads -kampanjoitamme yhteistyössä tapahtumajärjestäjien kanssa. Tulevaisuudessa tarjoamme myös mahdollisuuden järjestäjien omien kampanjoiden luontiin, joissa ostetut hakusanat syväluotaavat kampanjaan valittua tapahtumaa yksityiskohtaisemmin ja laajemmin.

Voit lukea lisää markkinointiratkaisuistamme täältä.

Jos sinulla herää kysymyksiä hakukonemainonnasta tai olet kiinnostunut oman tapahtumasi SEM-kampanjasta, ota yhteyttä markkinointitiimiimme.