- Fanit voivat nyt löytäää ja ostaa lippuja Ticketmasterilta lempiartistiensa tapahtumiin suoraan TikTokin sovelluksessa
- Artistit yli 20 maassa Pohjois-Amerikassa, Euroopassa, UK:ssa ja Australiassa voivat markkinoida tulevia tapahtumiaan sisällyttämällä sovelluksen sisäisen lipunmyyntilinkin videoihinsa
- Ominaisuus on saatavilla nyt yli 75 000 artistille; artisteihin, jotka ovat jo käyttäneet ominaisuutta, lukeutuvat mm. Niall Horan, The Kooks, Burna Boy ja DJ Snake
TikTok ja Ticketmaster laajentavat lipunvälitysyhteistyötään, joka on ensimmäinen ja ainoa laatuaan. Yhteistyö laajenee nyt yli 20 uudelle markkinalle, mukaan lukien Suomeen, seuraten menestyksekästä beta-lanseerausta Yhdysvalloissa 2022.
Yhteistyö lupaa tuoda musiikkifanit lähemmäs lempiartistejaan sen laajentuessa Yhdysvalloissa ja jalkautuessaan UK:ssa, Irlannissa, Australiassa, Saksassa, Kanadassa, Meksikossa, Belgiassa, Tšekissä, Tanskassa, Suomessa, Italiassa, Alankomaissa, Uusi-Seelannissa, Norjassa, Puolassa, Sveitsissä, Espanjassa ja Ruotsissa.
Nyt jokainen ”Certified Artist” edellä mainituissa maissa voi käyttää Ticketmasterin lipunmyyntiominaisuutta TikTok-videoissaan markkinoidakseen tulevia konserttejaan ja yhdistääkseen fanit tapahtumiinsa.
Fanit voivat löytää ja ostaa lippuja TikTokissa
Musiikkifanit ympäri maailmaa voivat nyt vaivattomasti löytää ja ostaa lippuja Ticketmasterilta vain muutamalla klikkauksella TikTokin alustan sisällä.
In-app -ominaisuus mahdollistaa artisteille tapahtumiensa markkinoinnin uusille sekä olemassaoleville faneille. Lisäämällä lippulinkin videoihinsa auttaa artisteja laajentamaan yleisöjään sekä rakentamaan uraansa.
Tähän mennessä olemme todistaneet menestyksekkäitä lipunmyyntikampanjoita niin vakiintuneilta kuin nousevilta artisteilta, koomikoilta sekä urheilujoukkueilta. Muun muassa Niall Horan, The Kooks, Burna Boy ja Shania Twain ovat omaksuneet ominaisuuden käytön markkinoidessaan tulevia konserttejaan. Videoilla, joissa on hyödynnetty lipunmyyntiominaisuutta, on jo yli 2,5 miljardia näyttökertaa.
”Nämä ovat jännittäviä aikoja miljoonille intohimoisille musiikkifaneille TikTok-yhteisössä. Mahdollistaessamme faneille lipunoston suoraan sovelluksen sisällä, annamme artisteille mahdollisuuden tavoittaa lipunostajat aivan uudella tavalla ja muutamme koko tapahtuma-alan tapaa toimia ympäri maailmaa. Tuodessamme fanit lähemmäs artisteja ja tapahtumia, joita he jo rakastavat, toivomme antavamme lisäarvoa artisteille läpi heidän uransa ja antavamme mahdollisuuksia fanipohjan kasvattamiseen. Olemme erittäin innostuneita näkemään, miten yhteistyö Ticketmasterin kanssa kehittyy ajan myötä”, sanoo Michael Kümmerle, Global Music Partnership Development Lead, TikTok.
”Nykypäivänä musiikki elää globaalilla näyttämöllä ja kysyntä live-tapatumille on suurempi kuin koskaan. Yhteistyökumppanuuden kautta TikTok ja Ticketmaster mahdollistavat artisteille tavan yhdistää sisältönsä tapahtumiinsa, niiden löydettävyyteen ja lipunostoon sovelluksen sisällä, tehden faneille live-tapahtumien kokemisen helpommaksi kuin koskaan”, sanoo Michael Chua, VP Global Business Development & Strategic Partnerships, Ticketmaster.
TikTok ja lipunmyynti – miten se toimii?
Soveltuvat sisällöntuottajat voivat nyt valita Ticketmaster-vaihtoehdon ”Add link”/”Lisää linkki” -toiminnon alta ennen videon julkaisua. Sisällöntuottajat voivat etsiä tapahtumansa Ticketmasterilta ja valita ”Add to video”/”Lisää videoon”.
Kun sisällöntuottaja julkaisee videonsa, TikTok-käyttäjät näkevät ”Get tickets” -kehotteen videon kuvaustekstissä, joka ohjaa Ticketmasterin lipunmyyntiin.
Haluatko myydä liput kanssamme? Ota yhteyttä.
Seuraa Ticketmaster Suomea TikTokissa.
Kysyttävää? Ota yhteyttä tuttuun Ticketmaster Suomen yhteyshenkilöösi.