Ticketmaster on yhteistyökumppanina mukana Telian uudessa AR by Telia -palvelussa, jonka avulla kuluttajat näkevät usean eri yrityksen AR-sisältöjä yhden sovelluksen kautta.

Telia julkaisee lisätyn todellisuuden alustan, jossa kuluttajat voivat yhden sovelluksen kautta kokea eri yritysten tarjoamia uudenlaisia AR-elämyksiä. Useat suomalaisbrändit toteuttavat jo sisältöä AR by Telia -palveluun.
Kaupallinen sisältömarkkinointi on yksi nopeimmin kehittyviä AR-kokemuksen osa-alueita. AR by Telia -sovellus mahdollistaa esimerkiksi tuotteiden testauksen ennen ostopäätöksen tekemistä, pelillistämisen, kuluttajien opastamisen ja asiakaspalvelun parantamisen. 

AR by Telia -alustan sisällöntuotantoverkostoon kuuluu jo useita suomalaisyrityksiä. AR-sisältöjä alustan kautta tarjoavat ensi vaiheessa esimerkiksi Ticketmaster, Karto ja Lujatalo. JC Decaux on mukana tuomassa ratkaisua ulkotilamainontaan. 

– Lisätty todellisuus luo fyysiselle maailmalle digitaalisen tason, kuten esimerkiksi herättää tapahtumajulisteen tai mainoksen eloon eri tavoilla puhelimen kautta. Tämän avulla nostamme sisällön kiinnostavuuden uudelle tasolle. Samalla AR by Telia
-sovelluksen avulla voi esimerkiksi avata Ticketmasterin verkkokaupan ja ostaa tapahtumalipun, ottaa yhteyden asiakaspalveluun tai saada muuta kiinnostavaa lisätietoa visuaalisesti. Mahdollisuudet lisäarvon tuottamiselle ja myynnin edistämiselle ovat lähes rajattomat”, sanoo Mikko Haapala Ticketmaster Suomelta.

Sovelluksen voi ladata App Storesta ja Google Play -kaupoista. Sovelluksen lataaminen on ilmaista. Alustan toteutuskumppanina on Zappar, joka on yksi maailman johtavia AR-alustojen tarjoajia.