Google Analytics 4 on Googlen analytiikkaohjelman uusi versio, joka 1.7.2023 korvaa lopullisesti aiemman Google Analytics Universal -version. Tämän jälkeen Google tarjoaa datan keruuseen ja analysointiin vain GA4:ää. Jos verkkosivuillasi on käytössä Google Analytics Universal, sinun tulee siirtyä Google Analytics 4:n käyttöön kerätäksesi ja analysoidaksesi dataa.

Mahdolliset käytössä olevat Ticketmasterin tarjoamat Looker Studio -raportit pysyvät käytössäsi ja eivät vaadi toimenpiteitä.  

Kokonaisvaltainen kuva käyttäjistä

Suurin ero GA4:n ja Universalin välillä on GA4:n datan keruussa ja hallinnoinnissa. GA4 pyrkii kokonaisvaltaiseen käyttäjäpolun ymmärtämiseen ensimmäisestä kontaktista konversioon.

GA4 kerää dataa niin verkkosivuilta kuin mobiilisovelluksistakin antaen näin laajan kuvan vierailijan käyttäytymisestä. GA4 hyödyntää Googlen tekoälyä tunnistaen todennäköisimmin konvertoituvat vierailijat ja tarjoten tietoa käyttäjästä. GA4 on suunniteltu tietoturvan ja yksityisyyden ympärille ja se ei tukeudu yksin evästeisiin datan keruussa.   Voit lukea lisää Google Analyticsistä, datan keruusta ja siirtymisestä GA4:ään täältä.

Cross domain tracking

Jos käytössäsi on seuranta domainien välillä, lähetäthän meille uuden Google Tag ID:n (G-XXXXXXXXXX) mahdollisimman pian siirryttyäsi GA4:n käyttöön. Olemassa olevan pikselin ID:n päivittäminen on maksutonta. Tag ID:n toimitus osoitteeseen [email protected].

Saatuasi vahvistuksen meiltä, seuraathan näitä ohjeita Google Analyticsissä:

  1. Property Settings > Data Streams
  2. Valitse datalähde, johon haluat konfiguroida cross-domain trackingin
  3. Skrollaa alaspäin > Configure your domains
  4. Lisää haluttu domain ehtona “contains”

Jos et vielä hyödynnä domainien välistä seurantaa ja haluat seurata markkinointisi suoriutumista Ticketmasterin verkkokaupan konversioon asti, olethan yhteydessä osoitteeseen [email protected]. Uuden pikselin asennus on maksullinen.


Haluatko myydä lippuja kanssamme? Ota yhteyttä.